Påloggade just nu: 7

Nytt inlägg           [Jag vill anmäla ett inlägg]

Sök: 

Sida: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Motorsoffan ikväll | Lelle | Inlägg #152439| 2016-01-27  10:05

193.15.1.1  

Missa inte om du vill lära dig att åka lite fortare...med mindre luftmotstånd :)
19:00 nitrozplay.se
Frågor: soffan@nitroz.se och ni kan börja redan nu...

Olja | dutra | Inlägg #152438| 2016-01-26  08:27

94.254.9.108  

Kompressor, Mettis, Lagerspel 0,1mm rak 50 mineral

Motstånd i Motorsoffan | Lelle | Inlägg #152437| 2016-01-26  00:07

193.15.1.1  

Motorsoffan #168, motorsportaerodynamik och vindtunnlar med Tomas Leijon
Ja, var skall vi börja, lågt luftmotstånd eller varför inte,
S = Reference area, vehicle frontal area
CD = Vehicle drag coefficient
CL = Vehicle lift coefficient
Cm = Vehicle pitching moment coefficient
Cn = Vehicle yawing moment coefficient
D = Vehicle drag force
L = Vehicle lifting force
β = Angle of sideslip
Δ = Aerodynamic coefficient in relation to the baseline configuration

Kvällens motorsoffa kommer behandla ämnet ”Vindtunnel” och kvällens gäst som kan detta på sina fem fingrar heter Tomas Leijon.
Så här skriver Tomas själv på sin FB sida
” - Min fullständiga blyghet förbjuder mig att berätta vem som kommer att intervjuas i ca en timme... om hur man lurar luft på marken. Missa inte detta. Vill ni se tidigare program så skall ni gå in på http://www.nitrozplay.se/ Det är även här som direktsändningen går nu på onsdag kl 19.
Där finns diverse matnyttigt och om ni ser det senaste programmet så finns det en påa om "mitt" program ca 10 minuter från slutet. Lelle skall försöka hålla mig på ämnet i en timme och jag önskar honom lycka till..... Smiley wink Tiden är ca 19-20 (lär nog fan bli längre med tanke på allt kul material som jag har letat upp i gömmorna...) Smiley grin Skall bli riktigt kul!”

Avslutar med att tala om, Tomas har varit chef på FFA, Flygtekniska Försöksanstalten så han vet vad som gäller ;)

När: Onsdag kl 19:00
Var: nitrozplay.se
Frågor: soffan@nitroz.se

Programledare: Lelle Olsson
SideKick: Pär ”PiPPi” Willén

Mycket nöje!

olja | Peter | Inlägg #152434| 2016-01-25  20:50

95.195.153.80  

tack bruno för svaret ,vad kör ni andra med för olja i era motorer . har förstått att det beror en del på spel i lager tex , bygger ni era motorer efter en viss olja med visst lagerspel , kan en olja bli för trög och inte smörja snabbt nog i en motor fast det är bra oljetryck tex

olja/peter | Bruno | Inlägg #152433| 2016-01-25  20:38

95.195.87.155  

många motor byggare rekommenderar fully syntet hög kvalite
15-50 + eventuellt en skvätt zink additive
plinka på RED LINE OIL på NITROZ "reklam rutorna"
( och vad "jag vet" om det är en Prostock motor
och mycket höga effekter överladdat och nitro
då är det helt andra egenskaper o viskoteter som gäller
t,ex tåla viss utspädning från bränslet
och dom "grabbarna" byter olja stup i kvarten

olja | peter | Inlägg #152432| 2016-01-25  16:16

95.195.153.80  

såklart det skulle ju varigt 0.0032 - 0.0035 i spel ibland blir det lite snabbt på tangentbordet , men vilken olja är att rekomendera till en motor .syntet eller inte syntet tex

vevaxlar | Robert Hallberg | Inlägg #152431| 2016-01-25  05:23

24.224.108.12  

http://nitroz hannbe7@aol.com

Det viktigaste när det gäller vevaxlar är hur dom är BALLANCED.En 4 inch stroke och över behöver vara i cirka 48% under ballanced.

vevaxlar | Robert Hallberg | Inlägg #152430| 2016-01-25  05:06

24.224.108.12  

http://nitroz hannbe7@aol.com

Det låter snålt med oilclearancce vi säljer ingen motor med så tajta spel.En Prostocker med folk som begriper vad som är involverat OK.Någonting som lämnar MUSI Racing Engines är närmare .0035.En stålstake med .0025 Good Luck.

olja | peter | Inlägg #152429| 2016-01-25  02:31

95.195.153.80  

om man kör med rullkam och 0.023-0.025 inch i lagerspel på ram och vev

vevaxlar | Robert Hallberg | Inlägg #152428| 2016-01-25  00:39

24.224.108.12  

http://nitroz hannbe7@aol.com

Om någon i gamla Sverige har seriösa frågor angående vevaxlar,slå en signal vi pratar svenska,Pat Musi Racing Engines 704 664 7051 eller Robert Hallberg 732 586 9449,detta nummer är mitt mobile nummer så om inget svar lämna meddelande.I will call back.Robert Hallberg.

Reklam: 

Olja | Cg | Inlägg #152427| 2016-01-24  23:34

188.120.162.60  

som sagt kör du flat tappet skall du använda olja med mer zink i tex Kendall GT-1 20/50 finns även lyftare att köpa med smörjhål i botten

Olja | Svenne | Inlägg #152426| 2016-01-24  22:58

79.138.134.207  

Om du åker med flat tappet måste du åka med en olja med rätt tillsatser i! Finns såväl syntetiska som mineraloljor som funkar. Bl a Lucas hos Appelgren m fl och Joe Gibs hos Persåker bl a.

olja | mk | Inlägg #152425| 2016-01-24  19:45

94.254.57.166  

jag har kört med 20w/50 mineral olja i många år. 5w/40 syntet olja några år.nu blir det 5w/30 syntet olja. jag har haft onödigt högt oljetryck därför har jag gått ner i viskositet. och jag tvekade att köra på syntetolja eftersom jag fortfarande kör med flattappet kam. jag har inte haft några bekymmer med syntet oljan. så jag tror det är en myt att man inte kan köra flattappet och syntet olja.

olja | peter | Inlägg #152424| 2016-01-24  18:29

95.195.153.80  

vilken olja kör ni i era motorer nuförtiden , förr körde vi med 20-50 olja , man kanske gör det nuförtiden med , var ett tag sedan jag höll på med race motorer

Efterlysning | Tommy Larsson | Inlägg #152423| 2016-01-23  19:32

78.73.18.118  

tommy.81.larsson@telia.com

Jag vet att man igentligen inte ska/får köpa/sälja saker här men lägger upp detta inlägg mer som en efterlysning eftersom dom här ventilerna vi behöver till vårat motorbygge inte verkar finnas på hyllorna. så tänkte om någon här vet vart man kan hitta dom eller nån kanske råkar ha dessa på sin hylla å vill hjälpa oss

Vi söker Ventiler till 351 cleveland, å då ska det va följande.
Avgas:1,71 Talrik 5,07 Längd
Insug:2,19 Talrik 5,27 Längd
Skaft:5/16
Rostfria ventiler

//
Team Raggar racing Mora

VEVAR OCH ANNAT | Anybody | Inlägg #152422| 2016-01-23  16:39

79.102.231.130  

Hoppade Chefsmotorbyggaren av debatten?
Han verkade ju ivrig från start!

Strömavbrott igen | Lelle | Inlägg #152421| 2016-01-22  14:00

193.15.1.1  

Då var vi tillbaka efter strömavbrott, igen...

Årets rod 2106 | mas | Inlägg #152420| 2016-01-22  01:58

81.233.69.163  

Hoppas du vinner Robban hoffman önskar verkligen det från botten av mitt hjärta skönt med lite nytänk liksom

Vevaxlar | jh | Inlägg #152419| 2016-01-21  21:08

79.138.98.148  

Ett förslag är en motorsoffa om vevaxlar. En techsoffa.

Det verkar finnas ett visst behov av att snacka vevaxel. Haha.


Funnycarkaross | Richard | Inlägg #152418| 2016-01-21  18:18

85.227.191.106  

cuda500@hotmail.com

Söker en Dodge Omni eller Plymouth Arrow Funnycarkaross!
Någon som har något tips! Tele 0765426626

Reklam: 

vevaxel | Magnus, Helsingborg | Inlägg #152417| 2016-01-20  18:08

81.233.82.152  

Peter Svensson, Top fuel bike, har använt samma himmasvarvade vev sen Framnäs brann, o det var jävigt länge sen..

Motorsoffan #167 | Lelle | Inlägg #152416| 2016-01-20  16:53

193.15.1.1  

Onsdagens Motorsoffa #167 kommer handla om en helt fantastisk familj med många järn i elden.
Vi kommer att träffa Åke Granholm tillsammans med sina döttrar Marita och Johanna som alla kör i olika klasser på banorna runt om i Sverige.
Vi får också lära oss vad som gäller om man själv vill åka med i en dubbeldragster.

Efter detta avrundar vi med en kort film om ProStock från Tierp Arena.

Start onsdag 20/1 kl 19:00 på nitrozplay.se

Programledare: Lelle Olsson
SideKick: Pär ”PiPPi” Willén

Frågor under programmet: soffan@nitroz.se

Mycket välkomna!

Vevaxel | Kjell | Inlägg #152415| 2016-01-19  16:42

80.212.63.210  

Kanskje nåt at fundera på i dessa Kina-tider ;)
Custom vevaxlar "made in house". Så långt har veven hållit ;)
http://www.moldexcrankshaft.com/

Final vev | Mat... | Inlägg #152414| 2016-01-19  15:15

192.36.28.75  

Hejsan Brillko,

en självklarhet är att en vevaxel som har bättre balans fungerar bättre på högre varv och motviktsprofilen är bättre gjord så har den något bättre cw-värde och har mindre gasmotstånd när den snurrar.

Om du sätter det i en motorbänk kan du konstatera att så länge du har tillräcklig hållfasthet på vevaxeln spelar det mindre roll, i bästa fall har uppåt 7 hp förbättring påvisats med en knifeedgad vev mot en std.

Det mättes upp på motorchallange för några år sedan men självklart är det så att när du är nära gränsen av vad en smidd original t ex 1182 vev till en 350 med 25-30HRC i hårdhet klarar, den ligger beroende på hårdhet, balansering och komponenttyngder någonstans mellan 700-850hp beroende på varvtal, den klarar i de flesta fall inte mer än strax över 7000 innan den ger lagerförslitning eller i värsta fall ras pga den deformeras pga påkänningar som i största mån uppkommer pga bobvikt och varvtal.. Det är då en Winberg eller dylikt är en bra grej och lätta höghållfasta komponenter.
Nog för mig, tack och hej!

vevar | Brillko | Inlägg #152413| 2016-01-19  11:27

81.230.0.53  

Är det bara material som är viktigt numera? Det spelar ingen roll hur den är designad, hur bearbetningen är utförd?

Det är det som jag tycker skiljer mest mellan de olika märkena och priset.

En vev som direkt kommer ut ur gjutformen och enbart slipas till blir billigare än den som bearbetas till perfektion för ändamålet.

Vevaxelromanen | Mats/Älvsjö | Inlägg #152412| 2016-01-19  09:53

2.69.122.146  


Tack Micke,

Äntligen inlägg med massa bra info.
Tänk om planket alltid funkade på det här viset.

Jag håller med dig ang. vevar men varför skulle jag inte göra det, dom flesta inläggen gällande detta ämne har visat i stort sett samma erfarenhet gällande vevaxlar, fast ingen har kunnat beskriva processen lika grundligt som du.

Roger J | Mater... | Inlägg #152411| 2016-01-19  09:12

192.36.28.75  

Hejsan Roger,

det är väldans enkelt, har du en bärbar spektrometer kan du ta en gnista på motvikten (är det en nitrerad vev ha nitrerskiktet slipas av först för en säkrare analys), har du en stationär får du ta ut en liten provbit som täcker gashålet på spektrometern och köra analysen på kapad/slipad yta.
Det är så man gör över hela världen, funkar även i Sverige.
Det som är lika viktigt som analysen är att hårdheten är rätt, std smidda vevar brukar ligga på 25-30HrC, eftermarknads är för det mesta hårdare, har kollat en Bryant som låg över 45HrC men man ska ha väldigt klart för sig att går man för högt i Hårdhet/Hållfasthet så kommer problem med sprickor, då är en nitrering väldigt bra för att få tryckspänningar i ytan..

402 | Osäker | Inlägg #152410| 2016-01-19  09:09

213.113.170.162  

Var det inte så att man gick från 396 tiill 402 för att slippa en del smog-regler som gällde för motorer under 400cui från 1970?
Man kanske såldes slut på "oborrade" 396:or under 402 flagg av denna anledning?
Någon som vet fakta på detta här?

Vevaxel, Mats | Mater... | Inlägg #152409| 2016-01-19  08:59

192.36.28.75  

Hejsan Mats,

för att ge ett bra svar på den frågan måste jag ha mer info om vad det ska vara för motor, storlek konfig, ska den vara lustgas/bensin, e85/turbo eller e85, mettis/kompressor, gärna laddtryck också.
Det finns mycket att fundera på där, svängningar, resonans, pulser..

En gyllene regel är väl att vevaxeln ska vara lagom bra och anpassad för den applikation man ska ha men för 1500hk så ska det vara något bra som man vet funkar, det ska vara en vev i minst AISI 4340 som ska vara nitrerhärdad eller möjligen karbonitrerad beroende på grundmaterial.

Det jag menar är att det finns idag ingen anledning att köpa en Winberg, Bryant, Cola vev för 2-4000USD om du ska plocka 650-800hp ur en smallblock chev som du ska gasa lite på gatan och kanske köra lite weekend warrior stuk med, ska du ligga och varva konstant 8-10000 i längre stunder så är det en helt annan grej.

Och självklart kan man gå på ett erkänt fabrikat som är exclusivt, alla handlar efter eget kunnande och tro, så har det alltid varit i denna motorvärld av experter.

Tack för ordet

GRATTIS | Danne | Inlägg #152408| 2016-01-19  08:53

85.225.11.109  

http://Planket dannepost@hotmail.com

Hej allihop. Ni som känner Robbban Aften och har han som kompis, slå en pling till han och gratta han, han fyller 70 år idag. GRATTIS GRATTIS ROBBAN. MVH Fia med knuff.

Reklam: 

Googla | c-g | Inlägg #152407| 2016-01-19  07:25

90.230.235.101  

Läste för ett antal år sedan att "internet är det största bibliotek som existerar men det sköts av en rejält berusad biblotekarie," så man kan tyvärr inte få den hjälp som behövs för att hitta sanna fakta utan man får iallafall själv tyda vad man läser.
Jobbade tidigare i ett amerikanskt företag där det fanns direktiv som sa att Wikipedia aldrig fick användas som en referens!!
Tror nog mer på verklig erfarenhet typ Mats A än dessa internet racers.

Ha de / C-G

Skrev fel länk | Peter-hnr | Inlägg #152406| 2016-01-18  23:59

81.236.3.216  

Sorry Skrev fel i länken
https://se.readly.com/expressen

spektrometer | roger j | Inlägg #152405| 2016-01-18  21:04

46.194.240.112  

Hej,det vore intressant att få en genomgång av den gamle mtrl teknikern,hur man andvänder en spektrometer gällande mtrl i vevaxlar

Den eviga Vevaxelfrågan | Mats/Älvsjö | Inlägg #152404| 2016-01-18  15:55

2.69.251.131  


Eftersom jag var en av dom som försökte hjälpa till angående vevaxelfrågan så svarar jag på citatet - det finns ju många som kan så förbannat mycket om allt här.
(ett uttryck som inte gör att fler vill hjälpa till direkt)

Svaren som kommit från några håll har väl inte innehållit några direkta fel vad jag kan se.
Åsikterna om vad som är jättebäst till vad som duger går dock vitt isär, men vi som svarar kan bara uttala oss från vår egen erfarenhet och den skiljer sig tydligen åt avsevärt.
Så är det i livet, man har olika erfarenheter och gör bedömningar utifrån dom.
Numer räknas tydligen även interneterfarenhet dvs. den som Googlat ett flertal inlägg med samma innehåll gör själv bedömningen att innehållet är sant, för att sedan sprida denna absoluta sanning vidare.

Du har säkert rätt gällande hur en superbt smidd axel tillverkas och att så länge man gör som man skall så blir resultatet detsamma var än på jorden man befinner sig.
Jag tror att problemet ligger i -Så länge man gör som man skall.

Du har ju satt ihop ett antal trimmade motorer och tillsammans med kunskaper från ditt tidigare arbete som materialtekniker besitter du dom kunskaper som gör att du kan besvara ursprungsfrågan.

Vad rekommenderar du för axel till Manfred?

Isracing | Anders | Inlägg #152403| 2016-01-18  15:31

46.194.30.139  

http://www.svemo.se/sv/Grenar/Isracing/Nyheter/FyrasvenskarklaraforVMiIsracing/

Tips för dig som läser biltidningar | Peter-HNR | Inlägg #152402| 2016-01-18  14:24

195.67.88.222  

peter@hnr.se

Ramlade på Readly för ex ipad/iphone som låter oss läsa obegränsat antal både svenska och utländska tidningar för 99kr i månaden, man kan dessutom ha 5 profiler per konto.
Så gillar man Super Chevy, HotRod, CAR CRAFT, Drag Racer, Engine Master mfl så gå till http://sv.readly.com/expressen för att testa gratis en månad, riktigt trvligt att tanka ner innan ex semester, finns självklart Hänt Extra mfl för dom som vill veta vad som händer i verkliga livet :-)
/P

Vevaxlar | En gammal materialtekniker | Inlägg #152401| 2016-01-18  14:01

192.36.28.75  

Hejsan,

det finns ju många som kan så förbannat mycket om allt här, så kan ju jag också skriva lite:
Om man förutsätter att stålmaterialet är av lågt slagginnehåll och slaggerna gått i tillräcklig sfäroidisering för att inte utgöra någon brottsanvisning och stålet är lika legerat t ex AISI 4340 kan kan säga att den axeln som har högst grundhårdhet utan att vara spröd är den bästa axeln att belasta med pulserande påkänning, är axeln sedan nitrerad så den får lite tryckspänningar i ytan är det inget som gör axeln sämre.
Att sedan Callies, Lunati och diverse andra har kinatillverkade axlar och vissa beställer smidet i kina och andra gör hela axeln i kina, så är det bara.
Sen är det bara så att du får kartonger med många fina namn som lik förbaskat är gjorda i Kina, det är samma sak ang vevstakarna, de enda som jag vet säkert inte är kinarelaterade är Verdi, Lentz och Carillo men den sista är jag inte helt säker på längre.
Det är väldigt många märken som har exakt samma profil, dvs att de med mycket stor sannorlikhet har smidits i samma verktyg och bearbetats med samma data... troligen inte i USA i alla fall..
Man kan väl säga så här: förutsatt att det är rätt stål och värmebehandling och ingen gjort en groda i bearbetningen så spelar det ingen roll vilket märke det står på axeln.
Skaffa en spektrometer, några hårdhetsmätare, gärna ett mikroskop och en bra maskinpark så kan vem fan som helst som kan nått göra bra grejer.

Det går också att lånat ut sitt kunnande till en kines som gör saker åt en, typ Callies..

Duddeldragster | Åke | Inlägg #152400| 2016-01-17  12:38

37.196.119.44  

bokning@dubbeldragster.se

Till Ante och övriga. Vi kör dubbeldragstern både på Kjula och Tierp 2016. Ni som är intresserade hör av er till Marita på 0700-918250 eller bokning@dubbeldragster.se.
Mvh Systrarna Granholm

402 jimmy | pe jansson | Inlägg #152399| 2016-01-16  23:54

94.186.33.85  

tack,du är ju otrolig..tack mvg.......

Edit stavfel | Jimmy/Sthlm | Inlägg #152398| 2016-01-16  19:59

79.102.148.130  

Chevy, inte Chevvy.

Reklam: 

PE Jansson | Jimmy/Sthlm | Inlägg #152397| 2016-01-16  19:53

79.102.148.130  

1970 fanns dessa motor/låd-alternativ att välja på i Novan. (se listan nedan)

396" (Mark IV) introducerades 1965 i Corvetten och Chevellen. När gen 3 Novan (egentligen Chevvy II Nova) kom 1968 så var det första Novan man kunde få med big block (396").
1970 borrades 396 an upp .030 till 402" men man fortsatte sätta 396" emblem på bl.a Novan då 396" var omtyckt och etablerat.

4-cylinder
CCA - 153cid w/3-speed manual
CCB - 153cid w/Powerglide

6-cylinder
CAA - 250cid w/3-speed manual
CAB - 250cid w/Powerglide
CCC - 230cid w/3-speed manual
CCD - 230cid w/Torque Drive
CCG - 250cid w/3-speed manual
CCK - 250cid w/TH350 (Taxi/Police)
CCL - 250cid w/3-speed manual (Taxi/Police)
CCM - 250cid w/Powerglide (Taxi/Police)
CCZ - 250cid w/3-speed manual
CRF - 250cid w/3-speed manual
CRG - 250cid w/3-speed manual

8-cylinder (small block)
CCA - 307cid 2V w/3-speed manual
CCC - 307cid 2V w/Powerglide
CGA - 350cid 2V w/3-speed manual
CGB - 350cid 2V w/Powerglide
CGC - 350cid 2V w/TH350
CGK - 350cid 4V w/manual
CGL - 350cid 4V w/TH350
CJD - 350cid 4V w/TH350
CJG - 350cid 4V w/4-speed manual
CNC - 307cid 2V w/3-speed manual
CND - 307cid 2V w/3-speed
CNE - 307cid 2V w/Powerglide
CNF - 307cid 2V w/TH350
CNI - 350cid 2V w/3-speed manual
CNJ - 350cid 4V w/3-speed manual
CNK - 350cid 4V w/Powerglide
CNM - 350cid 2V w/Powerglide
CNN - 350cid 2V w/TH350
CRE - 350cid 4V w/TH350
CTB - 350cid 4V w/manual (LT1)
CTC - 350cid 4V w/TH400 (LT1)

8-cylinder (big block)
CKO - 396(402)cid (375hp) w/manual
CKP - 396(402)cid (375hp) w/alum heads and TH400
CKQ - 396(402)cid (375hp) w/manual and HD clutch
CKT - 396(402)cid (375hp) w/alum heads and manual
CKU - 396(402)cid (375hp) w/alum heads, manual and HD clutch
CTW - 396(402)cid (350hp) w/TH400
CTX - 396(402)cid (350hp) w/manual
CTY - 396(402)cid (375hp) w/TH400
CTZ - 396(402)cid (350hp) w/manual and HD clutch

stock jimma | pe jansson | Inlägg #152396| 2016-01-16  17:39

94.186.33.85  

kunde man få en 70 nova med 402?det är väl en udda motor,350 och 396 visste jag fanns i novor,nyfiken på info,bracket de lux va kul .mvh

Dubbeldragster | Ante | Inlägg #152395| 2016-01-16  14:29

95.199.155.95  

Blir det nå Dubbeldragster i år? Försökt få tag på Marita utan resultat! Gubben fyller ju 60 :)

Jimma | Jimmy/Sthlm | Inlägg #152394| 2016-01-16  02:37

79.102.148.130  

Så Jimma ska åka Bracket deluxe =)
Vad säger Modigh om det? ;)

Mer gult o blått | Leffe | Inlägg #152393| 2016-01-15  21:37

90.231.43.165  

800A A/S Jimmy Alund *************** '70 Nova CHEV 402 FIRE ESCAPE RACING

gul o blått nhra | pe jabnsson | Inlägg #152392| 2016-01-15  21:06

94.186.33.85  

hej såg att jonnie lindberg står som no 1 anmäld som tafc inför pomona,men fränt är oxså,att marcus svenssson mr clutch,är anmäld i stock med en buick 72 455 cu in g/sa,frän bil med mycke power,tacksam om mer info om någon vet. mvh

SSRO | Joachim Fryksten | Inlägg #152391| 2016-01-15  11:34

108.171.128.168  

http://www.ssro.se joachim@fryksten.se

Hej alla kamrater!
Jo, som du skriver Lelle så är det med betong-tunga-steg man måste berätta hur saker o ting är. Vi, SSRO kommer att finnas kvar men utan länken till SBF. Vi kommer inte att lägga ner helt. Det är vi allt för envisa för..
Något som är mycket roligt är att RKRC finns och frodas.

SSRO | RKS | Inlägg #152390| 2016-01-15  00:02

5.241.54.45  

http://www.rkrc.se eva@kassmyra.se

Du som har din licens i SSRO är välkommen att bli medlem i Rod´n Kustom Racing Club - RKRC.
RKRC är en SBF och SVEMO-ansluten klubb som är väldigt aktiv inom dragracingen.
Vi är baserade i Stockholm och bedriver dragracingen på Kjula Dragway.
Vi är aktiva med bla. licenskurser för förare och funktionärer, samt bedriver vidareutbildning av tävlingsledning och tekniker.
Klubben innehar flera medlemmar med A-licenser och medlemmar utbildade för att hålla kurser för nya och gamla funktionärer.
För att få mer erfarenhet erbjuds du, som funktionär, att få det genom att arbeta med utbildad personal på Kjula Dragway och genom det arbeta upp din licens.
Välkommen till RKRC

funnycar kaross | richard | Inlägg #152389| 2016-01-14  22:58

85.227.189.44  

Tele 0765426626

Funnycar kaross! | Richard | Inlägg #152388| 2016-01-14  21:38

85.227.189.44  

cuda500@hotmail.com


Söker en Dodge Omni eller Plymouth Arrow funnycar kaross.
Fanns en runt Nyköping/Gnesta till salu för ett tag sen, någon som vet om någon?

Reklam: 

Joakim | Lelle | Inlägg #152387| 2016-01-14  16:31

193.15.1.1  

Tråkigt, nu har alla klubbar som med stort beröm hjälpte till på Tullinge Raceway gått i graven.
SSRO
Lazzat
SHRA Stockholm
TXM

Motorsoffan | Jonas Boberg | Inlägg #152386| 2016-01-14  14:17

195.67.133.171  

http://www.jbracing.se

När kommer reprisen upp på gårdagens soffa ?

SSRO | Joachim Fryksten | Inlägg #152385| 2016-01-14  12:36

108.171.128.168  

http://www.ssro.se info@ssro.se

SSRO kommer att begära urträde ur Svenska Bilsportförbundet. Vi kommer att lämna SBF under februari 2016.

Vi som har SBF licens, vi behöver byta förening. För att licensen skall vara giltig måste man vara medlem i en SBF ansluten förening.
Länk till klubbyte. http://sbf.se/ImageVaultFiles/id_112255/cf_74/Licens_Anmalan_Klubbyte.PDF
Ansökan skickas till Gunnel Månson, Kyrkbyn 53, 145 65 Norsborg

SSRO, kommer att finnas kvar som förening dock utan anslutning till SBF. Mer om detta under årsmötet som kommer att hållas i februari.
Varför? Kortfattat, vi har inte antalet medlemmar som behövs för att kunna driva en SBF ansluten förening.

info@ssro.se

//Joachim Fryksten

Kul test av headers! | Lelle | Inlägg #152383| 2016-01-13  23:41

193.15.1.1  

https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU

Blir mindre o mindre | Nyfiken | Inlägg #152382| 2016-01-13  15:05

212.181.96.76  

Hmmm...
Nu var de bara 5fem kvar...Eldsjälarna lämnar för de orkar inte med drägget...2 kvar som är friska hmm...hur länge stannar de kvar..

Grattis Åsa | Christer Gustafsson Borlänge | Inlägg #152381| 2016-01-12  16:33

91.224.36.66  

Jättekul att Åsa Kinnemar blir Gullans efterträdare. Grattis

P E Jansson | Bruno | Inlägg #152380| 2016-01-11  21:39

95.195.15.214  

Fråga sooffan på onsdag.....

P E Jansson | Dragrace Fan | Inlägg #152379| 2016-01-09  20:23

90.236.211.24  

Det kommer nog dröja ett par år, innan mam kör det nya PS konceptet här i Europa.

Svar till Uffe | Lelle | Inlägg #152378| 2016-01-08  23:12

193.15.1.1  

Nu är dom på plats igen, det blev tydligen ett nytt år igen... ;)

Var är | 839 Uffe | Inlägg #152377| 2016-01-08  22:55

78.67.36.157  

alla resultat,Lelle?
Sida: 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24