|
|
|
|
|
• Morten Kjøsnes |
(Ytre Arna) • |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Förare: |
Morten Kjøsnes |
|
Stad: |
Ytre Arna
|
Ålder: |
46 |
Tävlar sedan...: |
2001 |
Klubb: |
Amcar |
|
|
|
|
|
| | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Märke:
|
Nash
|
|
Byggd: |
1946
|
Byggd av: |
Driver |
Kaross: |
Stock |
Färg: |
Rusty green |
Lackad av: |
owatrol |
Bränsle: |
Flexfuel |
Överladdning: |
Turbo |
| |
|
Motor:
| chevy lm7
|
Volym:
| 5,3
|
Block:
| Stål
|
Toppar:
| Stock
|
Kolvar:
| Stock gen4
|
Vevaxel:
| stock
|
Bränslepump:
| 044 x 2
|
Koppling:
| Converter
|
Växellåda:
| Powerglide w TB
|
Bakaxel:
| 8,8 Ford
|
|
|
|
| | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Märke:
|
Chevrolet Corvette
|
Klass:
|
True Street
|
|
Byggd: |
2001
|
Byggd av: |
GM |
Chassi / Ram: |
Stock |
Kaross: |
Stock |
Färg: |
Red |
Lackad av: |
GM |
Bränsle: |
Pumpgas + water/ meth |
Överladdning: |
Blower |
| |
|
Bästa tid: |
6,9 SWS |
Bästa hastighet: |
176,82 SWS |
| |
|
Motor:
| Lingenfelter
|
Volym:
| 427,6 CID
|
Block:
| C5R
|
Toppar:
| LPE LS2 ported
|
Kolvar:
| JE
|
Vevaxel:
| Forged steel
|
Bränslepump:
| walbro 520
|
Koppling:
| Mantic
|
Växellåda:
| RPM 6 Speed stick shift
|
Bakaxel:
| RPM stage4 3.42
|
|
|
|
| | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Märke:
|
Chevrolet Impala
|
Klass:
|
True Street
|
|
Byggd: |
1964
|
Byggd av: |
GM |
Chassi / Ram: |
Stock |
Kaross: |
Stock |
Färg: |
blue |
Lackad av: |
N/a |
Bränsle: |
Pumpgas |
Överladdning: |
Turbo |
| |
|
Bästa tid: |
7,2 |
Bästa hastighet: |
158 |
| |
|
Motor:
| LM7
|
Volym:
| 5,3
|
Block:
| LM7
|
Toppar:
| 862
|
Kolvar:
| Gen4
|
Vevaxel:
| stock
|
Bränslepump:
| 044
|
Koppling:
| N/A
|
Växellåda:
| PG
|
Bakaxel:
| 12 Bolt
|
|
|
|
| | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Märke:
|
De Tomaso Pantera
|
|
Byggd: |
1971
|
Byggd av: |
De Tomaso |
Chassi / Ram: |
Stock |
Kaross: |
Pre L /stock |
Färg: |
Sort |
Bränsle: |
Pumpgas |
| |
|
Bästa tid: |
8,2 |
Bästa hastighet: |
154 |
| |
|
Motor:
| GMPP 376/525
|
Volym:
| 6,2
|
Block:
| ALU
|
Toppar:
| ALU
|
Kolvar:
| Stock
|
Vevaxel:
| stock
|
Bränslepump:
| moroso
|
Koppling:
| Sinter
|
Växellåda:
| Dash1
|
|
|
|
| | |
|
|
|
|
|
|